نهاية بداية و بداية نهاية :-
ربما تكون الحياة مجرد أحداث بلا بداية أو حتى نهاية فنحن لا نعرف دائماً متى البداية بالتحديد وإنما نخمن.. ولسنا متأكدين أن انتهاء الحدث ينهيه فقد يستكمل فيما بعد أو لا يُمحى آثره ، تذكر لكل شيىء معنى و كل شيىء قد يرتبط بأى شيىء لكن من يُدرِك او يَعقل؟

عندما تدرك عقولنا علاقة الأحداث ببعضها ، نقول صدفة و عندما لا نلاحظ ،لا نشعر ..لا نفكر ..فلا نفهم!
لكل حدث حكمة و إن لم ندركها فهذا لا يمنع وجودها ، إيمانك بأى شيىء يقودك إليه و إذا وصلت إليه سيمنحك القوة للوصول لما بعده ..

الأربعاء، فبراير 11، 2009

عشان تبقوا على نور ..

بسم الله الرحمن الرحيم

------------------------

عشان تبقوا على نور
..........................

عشان كل اللى يزور مدونتى المتواضعه يبقى على نور ^_^
لما بقول انى مش كويسة فى اللغه العربية ولا الأنجليزية
اعنى انى مش سوبر فيها ..
اكيد اكي
د فى ناس احسن منى فيهم ..
و ما زال الأنسان يتعلم من تجاربه فى الحياه ..
ده شيىء كلنا عارفينه ..
و نسعى او على الأقل نتمنى تحقيقه
فيسعدنى انى فى مدونتى اللى انا بحاول افيد او انشر فكر معين للناس عن طريقها ..
تكون فى نفس الوقت التعلقيات ع الحاجات اللى بنزلها ..
فيها نقد كلنا نستفاد منه مش انا بس !
تبقى فايده لجميع الأطراف ده الى اتمناه فعلاً ..
فمحدش يخاف يتكلم
انتوا حلفتوا
^&^

i swear to say the truth nothing but truth !

الحمد لله لما بطلب من الناس ابداء رأيهم
مش معناه انى مش واثقه فى قدراتى !
لا إنى ببساطة عايزة المدونة تبقى مكان هادف الواحد داخلة عشان يعمل حاجة مفيدة
انا قلت اللى عندى يمكن فى حد عايز يضيف لى معلومة
او ..
ان حد ممكن تعجبه حاجه لكن حد تانى ما يهتمش اصلاً
فأنا بسأل بجد المعلومة مفيدة او بجد الفكرة حلوة
او الرسمة كويسة او او عشان يبقى ..
نوع من التأكد من انها مش مجامله او مجرد تحفيز للعمل
يسعدنى جداً مشاركتكم بأى تعليق
سواء نقد للبوست بانه مش عاجب ..
او تشجيع بانه كويس ..
حتقبل الأتنين :)
فى جميع الأحوال اعتبروا نفسكم


At Home

:)
طب عشان البوست يبقى ليه لازمه
يسعدنى ان حضراتكم تقولوا رأيكم و اقتراحاتكم للمدونه
يعنى كموضوعات و شكل الى اخره ..
انا زودت حاجات فيها اتمنى تقروها يومياً :)


تنويه هام :

برجاء الضغط على الزر بجانب الكتكوت حتى يصمت ..

ملحوظة :-
--------------
انا بقلب فى اللى فات فاللى عايز يعلق ما فيش مشكله ..
حتى لو نزل بعد البوست ده 200 بوست..
حشوف و ارد بأذن الله ..
انا عامله تنبيه لكده عندى على الميل
و أسفه لو اتأخرت على الرد فى بوست كل ما جى ارد .. اى حاجه تحصل!!!!
الكمبيوتر يهنج ..
النت يفصل !
النور يتقطع !!
مش عارفه عليه عفريت الرد بتاعى ده ولا ايه ؟!!
فمعلش بجد ظروف خارجه عن أرادتى :)
.........................................................................

زعلانه >-< (معلش يا ميرو اقتباس الايموشن بتاعك
انزل صوره عشان اشوف تعليقاتكم ..
عشان تبقى لعبه و ما الاقيش ردود !
طب لو انا كنت نزلت الصوره بتعليقها و ما حدش خالص رد ما كنتش حزعل !
لكن انا ماسحه التعليق مخصوص بالفوتوشوب عشان تفكروا ..
تفكير كل واحد غير التانى و كان نفسى يبقى فيه تنافس على حل اللغز:(
انا نزلت الصوره اللى فيها تعليق خلاص ..
للى ما شافهاش يعنى !


.................................................................................................

النسيان و بعدين !
^^^^^^^^^^
عنوان لبوست جاى إن شاء الله
بس اللى عايزه اقوله دلوقتى ..
انا ازاى نسيت انا رسمت الرسمه الى فاتت في انهى امتحان ؟
على الرغم انى رسماها فى ظهر ورق الماده اللى كنت حمتحنها ساعتها !
الكوجنو بقت مايكرو !
بعد كده بقى الاورجانيك حتبقى اناليتيكال ..
!!!!!

.................................................................................
طلبك عندنا ..
-لو كان فى الأمكان يعنى ^-^
كان قصدى بكلامى اللى فات على الأقتراحات يعنى لو حد نفسه فى موضوع معين
او عايز حاجه معينه معلومه او مجال معين ملاحظ انى مش بكتب عنه و بيحب يقرأ فيه مثلاً ..
ما فيش مشاكل انكم تقولوا هنا اللى نفسكم فيه عشان اخد اراءكم فى الأعتبار :)
يمكن اقدر اكتب فيه او ادور على المعلومة ده و اجيبهالكم هنا ..
شكراً لمتابعتكم ...



5 (YOUR - COMMENTS) عبر عن رأيك:

Nigm يقول...

علم و جاري الاخذ في الاعتبار ^_^

مفيش احسن من اني اعتبر نفسي
at home
:D

Go on ya doctor
<<<

ألكساندرا يقول...

حلوه طريقه التصويب ده :)
at home
yes that's what i mean
ما فيش اى اقتراحات او طلبات :::
حزود جزء اخير فى البوست عشان تفهموا قصدى ايه كويس :)

Nigm يقول...

"البوست الجاي اللي عنوانه النسيان و بعدين " فين ؟

:)

ألكساندرا يقول...

حاضر بجهز فيه و الله ..
:::
:)

ألكساندرا يقول...

على فكره انا قلت انه بوست جاى ..
و ليس البوست القادم عشان يبقى واضح الفرق بس ^&^
حتعرف ليه مأخراه لما انزله يا دوك ..شكرا جدا للاهتمام ..

إرسال تعليق

i swear to say the truth ...nothing but truth !

المرء يخطأ و يندم و يتذكر فيتألم و لكن إذا أدرك ان ما يفعله خطأ و برره لهدف فى نفسه حتى و لو كان الهدف نبيل فهو ينافق نفسه .. لانه يعرف انه يفعل الخطأ رغم كل شيىء و كما يقولون من يعرف الخطأ و يفعلة فهو إنسان ميت .. لذا لا بأس ان تخطىء و تدرك خطأك لكن الحماقة ان تكرر الخطأ و لكن إذا أخطأت و كررت الخطأ فارجوك من فضلك لا تفعل الخطأ و انت تعرف انه خطأ !